lördag 8 augusti 2015

Hockeykick-off

Att vara idrottsförälder här på 17 handlar om mer än handboll och fotboll, vi ser nämligen en massa sport både live och på TV och då är det inte alltid idrottsmorsan är helt nöjd.
Igår var det dags för kick-off på LA, och vår 04a valde det före ett kalas. Det spelar ingen roll att jag först försökte med tigrar och sen slott, hon håller på FBK. Nu är det helt okej att heja på olika lag och man får vara både glad och ledsen över resultat, men vi hånar aldrig motståndare eller lag som någon annan håller på. Självklart retas vi med varandra och jag är tämligen säker på att jag var en av få som håller på Örebro som igår var på LA.
Vår 04a var nöjd, ny flagga som hon fick autografer, av nya spelare och självklar en norrman med 55 på ryggen, på och hon mumsade glatt i sig  av grillbuffén så även om det var, i mina ögon, fel lag, fel arena och fel kick-off, är jag som idrottsförälder nöjd med fredagseftermiddagen. Det är ju just detta som är en del av livet som mamma till en idrottsintresserad tjej handlar om, och självklart kommer jag få se "mitt" Örebro spela hockey och förhoppningsvis ta flera poäng mot FBK.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar