lördag 1 augusti 2015

Fotbollsmorsa på distans

Igår började "Svennis cup" i Torsby och jag var hemma, sliten och trött efter "TFHS "2015", så jag behövde en dag i lugn och ro. Det var vad jag trodde, innan det började närma sig matchstart och jag är på helt fel ställe i Värmland. Förvisso fick jag rapporter via FB om att vår egen 04a passade fram med sin vänster till första målet i första matchen och att de vann med 4-0, men nä en Fotbollsmorsa ska vara på plats. Andra matchen slutade 1-1 och det var en hårsmån och 5 sekunder från att vår tjej fick bli matchvinnare. Men de låg tvåa efter första dagen och det var en framgång bara det, men jag fick inte klappa om "mina" handbollsungar, jo jag har allt några med i båda lagen, eller gratta fotbollstjejerna på plats. Det grämer mig nått enormt och gissa om det ska mycket till för att jag ska missa någon mer match som ÖDIKs F04or spelar, jag kommer sitta med rätt tröja vid sidan av planen och jag hoppas få se dem jubla och vara nöjda med sin insats. Jag är i alla fall en nöjd Fotbollsmorsa om än i Forshaga och inte i Torsby där jag borde varit.

Men jag kan ju inte säga att jag inte gillar bilden som sprider sig i media, både i papperstidningen och de sociala, för bättre tjejer får man leta länge efter för att hitta och att de på invigningen igår fick stå framför en av de finaste flaggorna jag vet när det gäller Allsvensk fotboll är ett bra plåster på såret för att jag missade fredagen i Torsby. Men lördag och söndag lär jag vara på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar