lördag 4 mars 2017

Igår kväll gjorde jag comeback som Handbollsmorsa

 Igår gjorde jag comeback som Handbollsmorsa och det var så fruktansvärt nervöst och inte blev det bättre när det bara var två av mina bästa bäst handbollstjejer på plats. Men jag är inte den som ger mig, så det blir nya insatser. Men jag har full förståelse om "värdegrund" låter jättetråkigt och att det var fredag och sportlov. Men jag är inte som andra ledare och jag tror alla tjejlag behöver en Handbollsmorsa och nu är ryggen bra nog för att Helltons F04/05, ska få lära sig det mina bäst bästaste handbollsungar redan vet. Det finns bra och jobbiga sidor att ha mig bland ledarna och jag är inte handbollstränare utan just Handbollsmorsan, den där som har en fot i ledarstaben och en i laget och dessutom är jag full i överraskningar och bus, men totalt orädd för att ta tag i de där jobbiga men ack så viktiga frågorna och ev problem som kan förekomma och uppstå. Just nu ska vi ta vid där SISU slutade med att prata om att vara en bra lagkompis och människa och som hjälp tänker jag använda pärlor mm. Vi kommer hjälpa #givingpeople via #sverigefadder och jag hoppas föräldrar och mina bäst bästaste handbollstjejer hänger på. Om de gör det finns möjlighet att vi på tex cuper tar en pizzakväll, att vi gör något som lagkompisar men kanske inte på handbollsplanen. Så snälla knyt tummar och tår för att detta blir ett bra projekt och att vi lyckas kränga alla armband så vi kan hjälpa de som inte får chansen pga av ekonomiska orsaker få göra det vi älskar, nämligen att uppleva glädjen att ta del av idrotten och som grädde på moset får vi lite klirr i kassan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar