måndag 6 mars 2017

Matchdag med mig vid ratten

Idag var det dags att dra på mig Handbollsmorsa-tröjan igen, det är matchdag, även om det är måndag. Jag fick dessutom köra dit vår F04a då Maken slutade på Öa 15 min före samlingen. Så jag lyckades med konststycket att ta oss dit i tid. Det blev bara två försök att växla vår automat och vi var hela både bilen och jag och dottern när vi anlände till Öa. Men jag hade mer eller mindre panik och en puls som först nu börjar lugna ner sig.
Tjejerna krigade bra i första matchen, även om det förlorade och jag fick kasta in handduken efter den då ryggen skulle fixa att köra hem. Det gick utan försök till att koppla att ta sig till parkeringen här hemma. Nu blir det dubbla filtar och extas tröja och så hoppas jag att mina bäst bästaste handbollstjejer vann andra matchen, även om det betyder att jag får blunda på nästa match.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar