torsdag 30 mars 2017

Omstart, fotboll och värdegrund

Igår var en sorglig dag i Karlstad, våra damer åkte ur Elitserien och får nästa år göra en omstart i en lägre serie. Men det behöver inte betyda en katastrof även om det känns så för många idag, om en vecka och kanske en smula i höst. Det viktiga är att klubben nu ta vara på erfarenheter, kundskaper och lär av det som varit mindre bra och framförallt tar vara på det positiva. Att vi nästa säsong spelar i en lägre serie kommer betyda att vissa spelare försvinner, men även att det kommer nya med nytt blod, och nya idéer och drömmar. Låt de som behöver sörja ett tag, sen är det hårt jobb som gäller, lagbygge och målsättning men framför allt nu vänder vi detta till en styrka och visar att det bara är ett gästspel i den lägre serien. Hellton hör hemma bland de stora "elefanterna" och det är dit vi ska ta oss igen. Så nu knyter vi näven och laddar om.

När det gäller mina bäst bästaste handbollstjejer var de i Torsby i söndags och spelade 4 matcher och de som var med gjorde en kanonbra insats på många plan och slet som djur. Nu har vi några få matcher kvar och så Bohus cup, så det gäller att bita i.







Men då det blir april kommer många ha fotboll som första sport och mindre fokus på handbollen. Vår F04a la fotbollsskorna på hyllan i höstas och lär ha fokuset på handbollen även under sommaren. Hon stavar livet med 8 bokstäver inte 7 st.

I tisdags var det värdegrund på schemat, men det var SISUS som höll i ett träningspass på tema samarbete och positiv respons, otroligt viktigt och en bra träning då det handlade om handboll och utifrån det hur man "lyfter" varandra. Jag var där och lyssnade och tittade och förutom att det var en bra träning, är det kul att jag fixade att vara med på en träning och jag hoppas nu kroppen kommer orka vara med på de träningspass som är kvar innan Bohus cup och sen under vissa i sommar då det är så himla mycket roligare att följa laget på läktaren när jag sett dem träna och lärt mig namnen och även att känna dem bättre. Vi har även en del kvar när det gäller jobbet med värdegrund och det arbetet kommer jag smyga in lite då och då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar