söndag 18 juni 2017

Jag lever och vi är i Idre

Det har varit mycket ett tag och då är det svårt att ens ta sig tid och orka skriva, men jag är stolt idrottsmorsa och har sett F04an avslutat handbollssäsongen och nu kör hon sommarträning, handbollsmorsefys och är nu på årets för henne första handbollsskola. Hon har spelat klassfotboll och hon kände ett litet sug, men det gick över innan hon provtränar.

Vår P04a spelar fotboll så jag har hunnit använda min nya "idrottsmorsa-tröja" vid flera matcher och hans lag gör stora framsteg, det är två lag som slogs ihop under våren och vår grabb är ju helt ny då han spelade i Forshaga förra säsongen men det håller inte i längden. Han kommer som det låter nu fortsätta i GS, när det gäller innebandyn.


Just nu är det tre slitna själar och så "Geten" som sitter/sover i en stuga i Idrefjäll. Första dagen på skolan är slut och F04an somnade med stjärnögon och det värmer "Idrottsmorsehjärtart. Det har varit en lång dag, med två tuffa handbollspass + ett extra för målvakterna och så har de bla gått "Höghöjdsbanan", det är att lämna trygghetsboxen, det räckte gått att titta på. När F04an inte vägde tillräckligt så hon hade fart n8g att nå slutet av linbanan, då började jag lösa problemet. Men F04an hon tog och gick årgång där uppe i luften på linbanan, två meter fick hon kämpa i uppförsbacke, och hon löste det, innan jag tänkt klart. Vet inte vem av oss som var stoltaste just där och då.
Nu är det hög tid att även jag knyter mig så jag orkar med all fjälluft och att se lite handbollsträning och vad det är för övning utan för trygghetsboxen imorgon.

Dottern är i alla fall så pass nöjd att hon redan nu funderar på att tillbringa vecka 25 i Idrefjäll nästa sommarlov också. Jag kommer inte att klaga, vi har sett riktiga renar och en "ÖSK-buss", jag gillade bussen bäst. Det är mer vanligt med renar i dessa trakter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar