lördag 24 juni 2017



Det är en vana att min mobil larmar 05.30, men inte att F04ans börjar "spela" 06.00, efter 4 minuter lyckades Maken få tyst på den och kunde väcka den djupt sovande 🐸. Det var dags att packa och städa stugan och få in allt i bilen. Vi ville vara klara så vi kunde se alla 4 matcher som F04an och "hennes" lag skulle spela. Trots att vi alla var sega, trötta och stela var vi klara i god tid och då vi ätit och druckit upp en hel del av det som var med till Idre fixade jag att packa bilen utan att behöva pussla, göra om, utan var klar lagom till min bättre hälft kom med det sista som bara var att ställa in. Måste bara säga att "kapselmaskinen" kommer vara ett "måste" på alla resor som "Handbollsmorsa och/eller "Idrottsmorsa", det är smidigt, det blir inget spill och vi är duktiga på att packa så plats får den.

Sen var det då dags att se ungdomarna spela matcher och instruktörerna, som varit kanon hela veckan, hade mixat 4 bra lag och funkar bara försvaret så fixar vår MV det hon ska. Är som vanligt stolt mamma och det värmer hjärtat när jag får se alla kramar efter spelet och sista lunchen för i år. Med sig tar vi nya minnen, erfarenheter, nya kundskaper och framför allt nya vänner och bekanta. Att höra alla "Hejdå!" och sen höra att många redan anmält sig till nästa år, är bevis nog att det varit ett härligt gäng ungdomar med föräldrar/ledare och instruktörer, ledare mfl. MV-instruktörerna var för F04an de viktigaste och de är redan klara för nästa år. De är med på inbjudan, nån hade fått ett tips av nån att de skulle "trycka" på att de har MV-instruktörer och satsar lite extra på MV. Jag undrar inte vem nån är, jag vet 😜
Det var med trötta kroppar och stjärnögon vi lämnade Idre Fjälls Handbollsskola men vi vet ju att vi återkommer vecka 25 2018.

Det var tre trötta som vinkade "hejdå" och började de ca 5 timmarna hem. Men vi är alla överens om att det varit en kanonbra skola och jag och F04an sov sött större delen av resan.
Väl hemma han jag inte in innan jag blev "belägrad" och ständigt bevakad, Katten hade inte ens tid att sura över att jag varit borta i flera dagar. Men nog stämmer det; "Borta bra men hemma bäst.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar