onsdag 21 juni 2017

Kullerbytta och forsränning

Igår handlade livet om handboll som sig bör när man är på Handbollsskola. Men en enormt viktig del är återhämtning, mat och att våga ta steget utanför säkerhetsboxen och det måste jag säga att den balansen har de verkligen hittat här på Idre Fjälls Handbollsskola. Igår stod det "mtb" på 04ans schema och lagom när de skulle ge sig av kom det en skur, med regn, hagel och snö, det fick många att hoppa av. Men två tjejer, var av vår var en, cyklade iväg, och det var en supernöjd tjej som kom till stugan. Men det var en som lyckades slå en kullerbytta med cykel och allt, och ja det var vår tôs. Men hon vågade och lär köra nästa gång det ges tillfälle.

På kvällen var det dags för äventyr, hela vår lilla familj och drygt 20 till provade på forsränning. Vissa hade hjälmen på redan i bilen, samma som oroade sig för att gummibåten skulle åka i diket. Om någon vet en älv där dikeskörning är möjlig så mottages gärna bildbevis.

Vi hade en otroligt trevlig tur på älven och hade det inte varit för jag är Handbollsmorsa hade jag klarat mig "torrskodd", men minst 4 par barnskor fulla i vatten när vi var klara gjorde att mina "raggisar" blev blöta.
Vi avslutade turen med gofika och jag fick enormt goa hembakta chokladdrömmar, det är inte ofta jag som glutenintolerant får så gôtt fika. Men å andra sidan smakar det alltid gôtt med fika efter ett äventyr. Jag insåg hur mycket jag saknar friluftslivet, men idag är jag inte lika pigg på att ta en tur på älven. Fast känner jag mig själv och min familj rätt, är vi på det igen om ett år.

F04an har gjort flera upptäckter när det gäller handbollsspel och träning, en målvaktstränare på passen betyder enormt mycket och ett aktivt försvar än mer. Bra kunskaper att ta med sig hem och komma ihåg när säsongen drar igång.

Helt klart är att vecka 25 2018 finns vi på plats på Idre Fjälls Handbollsskola och ja jag längtar nästan redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar