fredag 24 juli 2015

Nu är vi igång

Det var en kort men skön stund när jag satt på en bänk på Lärcenter innan det brakade loss och årets upplaga av "Tina Flognmans Handbollsskola" drog i gång.

Det är över 200 deltagare och både radion och VF har varit på plats. Forshaga kommun var snabba med att lägga ut om TFHS på sin FB-sida och jag hade glädjen att se deltagare, instruktörer och funktionärer fylla sporthallen och efter lite prat var det dags för den sedvanliga Work outen att sätta fart på alla och sen har det rullat på.
Det värmer hjärtat att ses nya vänskapsband knytas, gamla vänner mötas igen och att äntligen få träffa de som jag under olika lång tid haft kontakt med. det är med en stolthet jag går omkring i och runt Lärcenter och ser instruktörer tända "stjärnögon", hör glada rop och positiva saker om det jag mfl jobbat så hårt för att få till. Alla har vi bidragit och bidrar med något och tillsammans skapar vi minnen för livet, knyter vänskapsband och blickar lite smått framemot nästa år, då det är 10-års jubileum. Jag hoppas att vi får två lika fantastiska dagar till denna helg och att alla på söndag lämnar Lärcenter med trötta och slitna kroppar men med "stjärnögon".

Kvällen avslutades med en föreläsning av Hanna Fogelström, om hennes "Rehabresa, men även idrottsresa", den var lagom lång och precis det årets TFHS handlar om, vikten av kamratskap, vikten av att träna och att kärleken till handbollen kan få en att gå långt, men att man inte kan göra resan själv, man behöver tränare, lagkamrater, fysträning, hjälp med tankarna och vikten av flera mål, mål som är uppnåeliga, men även "drömmål" och man behöver förebyggande träning och är olyckan framme en vilja av stål, men den behövs oavsett om målen ska uppnås mm.

Jag har uppnått mitt mål sen i jan/feb, när jag frågade om det var okej att jag försökte få till årets TFHS, med hjälp av klubben, den arbetsgrupp som bildades, nya och gamla vänner som på olika men ack så viktiga sätt bidragit till att vi idag kunde inviga "TFHS 2015".





Men mitt i allt det positiva knackade det "vanliga" livet på och jag fick mota ett budskap om att idag har en ny vacker stjärna tänds på vår himmel, så nu ska jag försöka samla ihop dagens alla intryck och känslor och snabbt ladda om för ännu en dag som Handbollsmorsa och en av de som bidragit till att Forshaga har "Sveriges svettigaste handbollsskola i värmländsk anda"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar